سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، خلوص در عمل است . [امام علی علیه السلام]

فناوری

 
 
جستجو(چهارشنبه 87 آذر 13 ساعت 3:4 عصر )

نتایج مطلوب‌تر 

 در اغلب موارد، زمانی که جستجویی را با گوگل انجام می‌دهید، نتیجه آن هزاران سایت و وبلاگ و نشانی می‌باشد که در واقع بسیاری از آن‌ها کاربرد چندانی ندارند و با موضوع موردنظرتان هماهنگ نیستند. یکی از روش‌های مؤثر در کاهش حجم نتایج جستجو، تعیین بازه‌های تاریخی است. مثلاً زمانی که بازه‌ای را بین سال‌های 2002 تا 2004 تعریف می‌کنید، گوگل با تبعیت از آن، فقط آن دسته از صفحاتی که دربازه مذکور ایجاد یا روزآمد شده‌اند را برایتان فهرست می‌کند (برای تعریف بازه‌های تاریخی به گزینه <جستجوی پیشرفته> مراجعه کنید).

فقط صفحات جدید 

جستجو بدون ذکر تاریخ، نتایج بی‌شماری در پی دارد. انبوه نتایج، نه تنها به یافتن مطلب موردنظرتان کمکی نمی‌کند، بلکه موجب سردرگمی‌تان نیز می‌شود. علاوه براین اگر بعد از یک بررسی طولانی بین نتایج جستجو، به اطلاعات موردنظرتان رسیدید و متوجه قدیمی بودن آن‌ها شدید، چطور؟ اگر به دنبال اطلاعات جدید و روزآمد هستید، در قسمت جستجوی پیشرفته، عبارات <3 ماه>، <6 ماه> و حتی <یک‌سال> را در مقابل گزینه Date وارد کنید تا گوگل بسته به تاریخ ذکر شده، فقط فهرست صفحات جدید را برایتان نمایش دهد. مثلاً اگر عبارت <3 ماه> را انتخاب کنید، گوگل تمامی صفحاتی که در سه ماه گذشته ایجاد یا بروز شده‌اند را جستجو و آن‌هایی که با موضوع موردنظرتان منطبق هستند را نمایش می‌دهد.

مستثنی کردن کلمات

با مستثنی کردن کلمات، علاوه بر کاهش حجم نتایج جستجو، می‌توان به اطلاعات موردنظر نزدیک‌تر شد. با گذاشتن علامت <-> قبل از کلمه‌ دلخواه، گوگل آن کلمه را استثنا قلمداد کرده و از نمایش صفحاتی که حاوی چنین کلمه‌ای باشند، پرهیز می‌کند. مثلاً نتیجه عبارت ، همه صفحاتی که مربوط به ایران هستند و از تهران نامی نبرده‌اند را شامل می‌شود.

Wildcardها

زمانی که به‌طور کامل از کلمات موضوع مورد جستجو آگاهی ندارید، بهتر است از کاراکتر کمکی ستاره <*> استفاده کنید. کاراکتر <*> معنی <هرچیز> می‌دهد. مثلاً عبارت می‌تواند نتایجی نظیر
، و یا نتایجی از این دست را حاصل شود.

عناوین صفحات‌

معمولاً همه صفحات وب، عنوان دارند. گاهی‌اوقات استفاده از این عناوین، به شما  در پیدا کردن مطالب مورد نیازتان کمک شایانی می‌کند. مثلاً عبارت <کلمه مورد نظر: intitle>، گوگل را بر آن می‌دارد تا فقط عناوین صفحات را برای یافتن کلمه ذکر شده، جستجو کند.

شرکت در گروه‌های خبری‌ 

 اینترنت فراتر از ایمیل و صفحات وب است. به عنوان مثال گروه‌های خبری (News group) یکی دیگر از خدماتی است که از طریق اینترنت ارایه می‌شود. گروه‌های خبری گوگل، گروه‌های معروف و معتبری هستند که شرکت در آن‌ها، به نوبه خود، کار لذت‌بخشی است. آدرس گروه‌های خبری گوگل از این قرار است:  groups.google.com

جستجوی خودکار

جستجو در اینترنت، قصه سوزن و انبار کاه است. گاهی‌اوقات ممکن است علیرغم صرف وقت زیاد، باز هم به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین هر ابزاری که در این پروسه، از اتلاف وقت جلوگیری کند، بسیار باارزش است. یکی از این ابزارها، <پیغام‌دهنده> گوگل نام دارد. این ابزار با دریافت آدرس ایمیل و عبارت مورد جستجو، به طور خودکار و روزانه، جستجویی را براساس عبارت دریافتی ترتیب داده و هر زمان که اطلاعات جدیدی را یافت نماید، آدرس آن را برایتان ایمیل می‌کند. آدرس پیغام‌دهنده گوگل به این ترتیب است: http://www.googlealert.com/

جستجوگر اخبار

این ابزار نیز همانند پیغام‌دهنده گوگل، مشخصات اخبار موردنظر را به همراه آدرس ایمیل دریافت کرده و روزانه (بنا به درخواست کاربر، قابل تنظیم است). براساس عبارت دریافتی، جستجویی را در سایت‌های خبری ترتیب می‌دهد و در صورت یافتن اطلاعات مناسب، آن را برایتان ایمیل می‌کند. آدرس این ابزار www.google.com/newsalerts   است.

ماشین‌حساب گوگل

گوگل برای حل معادلات ریاضی هم، ابزاری دارد که بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند. این ابزار علاوه بر حل معادلات ریاضی، قابلیت تبدیل انواع واحدها به یکدیگر را نیز دارد. برای آشنایی بیشتر با این ابزار کارآمد به آدرس زیر مراجعه کنید: www.google.com/help/features.htm#calculator

 



 
آیا میدانید(دوشنبه 87 آذر 11 ساعت 11:38 عصر )

 
بزرگان(دوشنبه 87 آذر 11 ساعت 11:37 عصر )

انسانهای کوچک راجع به گذشته انسان های بزرگ در مورد آینده و انسان های ضعیف در مورد دیگران صحبت می کنند

 

سرمیه های ماورایی هر دلی حرفهایی است که آن دل برای نگفتن دارد

 

لحظات شادی خدا را  ستایش کن لحظات سختی خدا را جستجو کن لحظات سختی خدا را جستجو کن لحظات آرامش خدا را مناجات کن لحظات دردآور به دا اعتماد کن و در تمام لحظات خدا را شکر کن

 

کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشیم ماندنی نه حاشیه ای و از یاد رفتنی....

 

اکر آرزو هایت را در جلوی دیدگانت قرار دهی آنها را دست یافتنی می بینی تا آنکه انها را از جلوی دیدگانت محو کنی

 

در باره هر چه میگویی فکر کن ولی  هر چه را فکر میکنی نگو

 

عذاب وجدان بدتر از مرگ در بیابان است"ویکتور هوگو"

 

حضور هیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست ،خداوند در هر حضوری رازی را پنهان کرده است ،خوشا به حال ما اگر آن راز را در یابیم!!!

 

 

غصه خوردن بر نداشته ها ، هدر دادن داشته هاست

 

یا به اندازه تلاشتون آرزو کنید یا به اندازه آرزوهاتون تلاش کنید "شکسپیر"

 

نمی توانیم کاری کنیم که مرغان غم بالای سر ما پرواز نکنند اما میتوانیم نگذاریم که روی سر ما اشیانه بسازند"تولستوی"

 

حدود 250 نفر از محققان "ناسا"ایرانی هستند و رییس کامپیوتر ناسا یک ایرانی است.

 

افلاطون میگه: اگه با دلت کسی یا چیزی رو دوست داشتی زیاد جدی نگیرش چون کار دل دوست داشتنه...ولی اگه کسی یا چیزی رو با عقلت دوست داشتی بدون که داری چیزی رو تجربه میکنی که اسمش عشقه...!!!

 

  

برای انسانهای بزرگ بن بست وجود ندارد.چون بر این باورند که:یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.

 

تصمیم خداوند از قدرت درک ما خارج است اما همیشه به سود ما می باشد .(( پائولوکوئیلو ))

 

دیگران را ببخش ، نه به خاطر اینکه آنها لایق بخششند - بلکه تو لایق آرمش هستی
حضرت زردتشت

 

چارلی چاپلین میگه : شاید زندگی آن جشنی نباشد که تو آرزویش را میکردی .. اما حالا که به آن دعوت شدی تا میتوانی زیبا برقص .

 

وقتی یه سیب گاز میزنی و یک کرم درسته میبینی زیاد ناراحت نشو، چون ممکن بود یه سیب گاز بزنی و یه کرم نصفه ببینی--- شکسپیر

 

ارسطو :عاقل آنچه را که میداند نمیگوید ولی آنچه را که میگوید میداند

تواناترین مترجم کسی است که سکوت دیگران را ترجمه کند

 

 

آنروز که همه به دنبال چشمان زیبا هستند تو به دنبال نگاه زیبا باش
"
دکتر علی شریعتی"

 

 

ما همیشه صداهای بلند را میشنویم، پررنگ ها را میبینیم، سخت ها را میخواهیم. غافل ازینکه خوبها آسان میآیند، بی رنگ می مانند و بی صدا می روند

 

رومن رولان : برای من قهرمانان کسانی نیستند که با اندیشه یا زور
خود پیروز می شوندبرای من قهرمانان کسانی هستند که قلب و
روح بزرگ دارند.

 

 

هیچ آرزوئی برای شما خلق نمی شود مگر اینکه قدرت تحقق آن نیز داده شود. البته برای رسیدن به آن باید تلاش کنید. (ریچارد باخ)

 

 

هیچ وقت مغرور نشو، برگها وقتی می ریزند که فکر میکنند طلا شدند

 

آنچه که هستی ، هدیه خداوند به توست و آنچه که می شوی هدیه تو به خداوند ، پس بی نظیر باش

 

بیسوادان سده 21کسانی نیستندکه نمی توانند بخوانندو بنویسند بلکه کسانی هستند که نمی توانند بیاموزند،آموخته های کهنه رادور بریزند ،ودوباره بیاموزند.الوین تافلر

 

دو چیز تمامی ندارد:
1-
پهنای کهکشانها 2- حماقت انسانها
البته در مورد اولی شک دارم.

"
آلبرت انیشتین"

 

 



 
فروهر چیست؟(یکشنبه 87 آذر 10 ساعت 7:32 عصر )

 فروهر نماد یکی از نیرو های جهان هستی است که در آدمی نیز وجود دارد. این نیرو که سر چشمه اش اهورامزداست ، روشن کننده راه پیشرفت و نیروی پیش برنده و انگیزه دهنده است.

نگاره فروهر در فرهنگ ایرانی نشانه دو نماد میهنی و دینی می باشد.

 

نماد میهنی : از دوران پادشاهی ماد ها و سپس شاهنشاهی هخامنشیان نگاره فروهرنشانه نماد میهنی بوده و آدمی را در پیکره و سیمای شاهین تیز چنگ و بلند پروازی نشان می دهد که آنرا نماد توانایی ، سر بلندی و فر و شکوه می دانستند و پرچم های خود را به نما و سیمای شاهین می آراستند.

 نماد دردین زرتشتی: ایرانیان پیرو اشو زرتشت برای این نیروی مینوی که بن مایه آن جنبش و پیشرفت بسوی رسایی ، فرامایگی و والایی است ، هیچ پیکره ای را بهتر و شایسته تر از شاهین نیافتند و آنچه که در گذشته نشانه فر و شکوه و سر بلندی بود و انگیزه ملی و میهنی داشت با اندک دگر گونی در سر و پای شاهین به سیمای کنونی در آوردند، تا هم بن مایه مینو ی را نشان دهد و هم نمودار سر بلندی و سر فرازی ایرانیان باشد.

در نگاره فروهر دونیروی همیستار(مخالف) " سپنتامینو" ( نشانه خوبی) و"انگره مینو" ( نشانه بدی) نمایان است و آدمی رو به سپنتا مینو دارد و بسوی او میرود به انگره مینو پشت کرده است .

الف ?- چهره فروهر همانند آدمی است ،از این رو گویای پیوستگی با آدمی است، او پیری است فرزانه و کار آزموده ، نشانه از بزرگداشت و سپاس از بزرگان و فرزانگان و فرا گیری از آنان دارد .

ب 2-

دوبال در پهلو ها که هر کدام سه پر دارند این سه پر نشانه سه نماد پندارنیک ، گفتارنیک ، کردارنیک که همزمان انگیزه پرواز و پیشرفت است.

 پ 3-

در پایین تنه فروهر سه بخش، پر هایی بسوی پایین است ،که نشانه پندار و گفتار و کردار نادرست ویا پست می باشند، از اینرو آنرا ، آغاز بدبختی ها و پستی برای آدمی می دانند.

ت 4-

دو رشته که در سر هر یک گردی (حلقه) چنبره شده ای می بینیم ،در کنار بخش پایینی تنه می باشند که نماد سپنتامینو و انگره مینو هستند ،که یکی در پیش پای و دیگری در پس آن است. و این رشته ها هر یک در تلاش هستند که آدمی را بسوی خود بکشند ؛این نشانه آنست که آدمی باید به سوی سپنتا مینو(خوبی )پیش رود و به انگره مینو( بدی ) پشت نماید.

 ث 5-

یک گردی (حلقه) در میانه بالاتنه فروهر وجود دارد این نشان ، جان و روان جاودان است که نه آغاز و نه پایانی دارد.

ج 6-

یک دست فروهر کمی به سوی بالا و در راستای سپنتا مینو اشاره دارد که نشان دهنده سپاس و ستایس اهورمزدا و راهنمایی آدمی بسوی والایی و راستی و درستی می باشد.

چ 7-

در دست دیگر گردی (حلقه ای) دارد که نشانه، وفاداری به پیمان(عهد) می باشد و نشانگر راستی و پاک خویی و جوانمردی و جوانزنی است .

بایسته است که بدانیم ؛ فروهر جایگزینی برای اهوارمزدا نیست . و بر وارونه (خلاف) دیگر دین ها بویژه دین های ابراهیمی ؛زرتشت هرگز دادن ویژگیهای انسانی برای خداوند را باور نداشته،ودر پیام زرتشت در هیچ بخشی از گاتاها سخنی درباره انسان خدایی(صورت مادی برای خدا )به میان نیامده است

.

زرتشت در یسنای ?? بند ? می فرماید:

 

ای مزدا هنگامی که تو را با نیروی خرد و اندیشه ژرف جست و جو کردم و با دیده دل نگرستیم دریافتم که تویی یرآغاز و سرانجام همه چیز تویی سرچشمه خرد و اندیشه و تویی آفریننده راستی و پاکی و تویی داور نیک کردار مدمان جهان.

 

ایرانیان پیوسته همیستار(مخالف) ساختن بت، و بتخانه و خانه برای خدا بوده اند و کسانی که دست اندر کار این گونه کارها بوده اند را افرادی نادان و خرافه پرست می دانند

 



 
تخصصی(یکشنبه 87 آذر 10 ساعت 4:57 عصر )

انواع حمله هکرها:

- استراق سمع (interception) : در این روش نفوذگر موفق شده که در حین تبادل اطلاعات گوش کند. وی مخفیانه این اطلاعات را مورد نظر داشته و اطلاعات مورد نیاز را برای خودش نسخه برداری می کند. تکنیک ها و روش های بسیاری را هکرها در استراق سمع به کار می برند که یکی از آنها همان sniff بود که در مقاله چند روز قبل کوتاه به آن اشاره کردم. بگذارید مثالی بزنم تا 2 زاریتان کاملا بیفتد. شما در حال مخ زدن در روی اینترنت هستید و شبهای متمادی وقت گذاشتید مخ این دختره رو بزنید و شمارش رو بگیرید. در حال چت کردن هستید که بالاخره عروس خانوم شماره رو به شما میده و شما خوشحال که فردا حتما بهش زنگ می زنید. اما شمای بدبخت نمی دونید که یه هکری ناقلایی کامپیوتر شما رو زیر نظر داره و کلیه چت های شما و اون خانوم رو داره می بینه. اون هکره داره استراق سمع می کنه. حرفاتون براش دلچسب نیست ولی به محض دیدن اون شماره تلفن براش جالب توجه میشه! اینکه شماره تلفن رو یادداشت می کنه و فردا زنگ می زنه به دختره و همون صبحش قرار می گذاره و عشق و حالی که نگو. سر بدبخت شما هم کلاه میره. این جوریاس دیگه. باید زندگی کرد!!!
- دستکاری اطلاعات (
modification ): نفوذگر عزیزمون موفق به تغییر اطلاعات میشه. در اینجا بدون اطلاع از قربانی بدبخت, هکر ما اطلاعات رو تغییر میده. مثلا یکی بیاد و بره داخل لیست نمرات یک دانشگاه و نمراتش رو همچین یک حال اساسی بهشون بده و معدلش از 13 بشه 18!

- افزودن اطلاعات و جعل ( fabrication ): در این روش نفوذگر اطلاعات رو به سرقت نمی بره و یا جایگرین نمی کنه بلکه به اطلاعات فقط اطلاعات دیگری رو اضافه می کنه. مثلا فرض کنید مدیر شرکتی نامه ای می زنه به مسوول خرید و لیست خریدی برای شرکت میده. حال شما که هکر بسیار زرنگی هستید این نامه رو جعل کرده و یه سری چیزها بهش اضافه می کنید مثلا می نویسید که خرید یک میز جدید برای آقایی که خودتون باشید! و بعد نامه رو می فرستید برای مامور خرید. مامور خرید بی نوا هم میره لیست رو تهیه می کنه. به واقع شما در اینجا اطلاعات حاوی اون نامه رو همون طور که هست می گذارید باشه ولی بهش مطالب جدید هم اضافه می کنید. هرچند می شه این اقدام رو در زیر شاخه modification آورد اما میگم شما زیاد درگیر گروه بندی نشید بلکه مفهوم رو متوجه بشید که به واقع هدف اصلی این مقاله همینه.
- حمله از نوع وقفه (
interruption): در این نوع حمله هکر باعث اختلال در شبکه و تبادل اطلاعات میشه. تکنیک های بسیاری وجود داره برای هکرها اما 2 مثال بسیار مشهود که نتیجه اش برای یک وبگرد به وضوح مشخصه و در نتیجه همین حملات صورت می گیره یکی در چت رومهاست که گاهی می بیند کسی کامپیوتر سرور چت رو وقفه می ندازه و دیگر شما قادر به چت در آن چت روم نیستید و یا اینکه حتما شنیده اید وقتی هکری به یک سایت حمله کرده و باعث کندی آن سرور شده و این باعث می شود که اگر سایت در عرض 5 ثانیه می بایست در مرورگر شما ظاهر شود یا اصلا قابل بارگزاری نیست (سایت به قول معروف لود نمی شود) و یا اینکه بعد از مثلا 1 دقیقه ظاهر می شود. اینگونه حملات بلای جان کسانی است که مسوول یک سایت و یا شبکه هستند چرا که کندی شبکه همانا و سر و صدای مدیر در آمدن همانا




   1   2      >
 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 3472  بازدید


» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «